Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

Cerita minggu lepas


Aku menunggu bas untuk mengambil barang
Barangnya Pendrive Creative yang dipos oleh salah sorang agen aku melalui bas

Lokasinya di tepi jalan besar berdekatan rumah aku.
Waktu tu masa dah dekat 7 malam lebih
Aku naik motor, lepak2 sementara tunggu bas tiba.

Dalam 7.00 lebih sebuah kreta berhenti lebih kurang 50m dari tempat aku tnggu.
Dia p buang sampah di tong sampah besar - then dia pergi
Dalam 5 minit lepas tu sebuah kereta buruk berhenti di tempat sama
seorang mak cik turun dan dia membuka setiap plastik sampah kering disitu
Dalam 10 minit jugak dia membuka dan membelek sampah
Kdang2 kelihatan anak dia yang kecil menjenguk keluar tingkap - mybe 2-3 tahun umur.

Beberapa barang diambil dari timbunan sampah itu - then dia pergi
Sedikit kotak , tin dan beberapa brg lain yang aku x pasti dia ambil dan msukkan dalam kereta.
Aku hnya tgk2 cover, takut dia segan

Lepas tu dia blah..

Tak lama lepas tu bas smpai
Aku ambik barang dan aku balik
Sayup2 azan kdengaran..

Pengajaran crita?

Syukur

Terima Kasih Makcik