Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

Mohamad @ Abdullah B. Mat Daud - Selamat Hari Bapa



Panjang benar nama ayah aku
Nape jadi pnjg cmtu?
Nama sebenar dia Mohamad B. Mat Daud
Tapi  nama panggilan kat kampung panggil Abdullah

So msa nak daftar ic - masa tu ayah aku muda lagi - budak2 lagi
Ada orang kampung p tlg daftarkan untuk dia ( Atuk aku meninggal msa ayah aku masih kecil)
Pap! dia cakap nama ayah aku Abdullah
Kua2 ic Abdullah ah.. p buat pmbetulan coz nma x selari dengan surat beranak
Last2 nama ditukarkan Mohamad @ Abdullah
Begitulah cerita orang2 tua..

Sekarang umur ayah aku dah 66+
Dah tua dah..
Makin uzur



Ayah aku masa muda2
Gambar nie aku dapat dari pak sdara aku.. Memang klasik
Masa nie aku belum lahir lagi pun

Ayah aku memang kuat bekerja.. amat2 kuat bekerja
Pagi petang siang malam dia kerja.. Respek!
Kat kampung orang2 tua lebih kenal aku sebagai anak abe loh
Sesetngah je pnggil nama betul.. xpun xtau ada fizree kat blakang
Haha


So~
Sempena Hari Bapa nie
Aku nak Ucapkan Selamat Hari Bapa
Kepada ayah ku
Semoga makin sihat!


2-3 minggu nie ayah demam
Aku bwak p klinik, p urut
Siap paksa dia p hospital - tp x mau bab2 spital
Dia ckap menyusahkan- kena ada penjaga

Tgk ah lau x sihat gak, aku angkut dia p spital
Dia degil gak.. sama mcm aku.
:D