Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

9 tanda awek anda menipu!



1. Bahasa tubuh menggoda
Saat seorang wanita ingin mengalihkan perhatian dari sesuatu, ia akan berubah menjadi lebih seksi dan menggoda pasangan. Tujuannya agar pasangannya lupa!


2. Kejutan tidak menyenangkan
Jika tidak merasa menyukai hadiah atau melakukan sesuatu yang buruk, wanita akan mengganti rasa bersalahnya dengan sebuah kejutan. Memberi hadiah atau bunga tanpa alasan biasanya menjadi petanda ada sesuatu yang ia sembunyikan.


3. Bahasa terlalu formal
Berkata-kata kepada anda semacam baru berkenalan, dan ayat terlalu nampak diatur.


4. Menunjukkan sikap bermusuhan
Bila ditanyakan sesuatu persoalan, dia akan menunjukkan sikap marahnya tiba-tiba. Jika benar-benar tiada kesalahan, maka seharusnya dia menjawab dengan tenang.

5. Bahasa tubuh
Gelisah, menghindari tentangan mata dengan pasangan dan gerakan berulang-ulang adalah pertanda buruk wanita menyembunyikan sesuatu.

6. Selalu berbohong
Biasanya wanita hampir selalu berbohong kepada orang lain untuk kepentingannya sendiri. Jadi, bukan tidak mungkin pasangan juga menjadi salah seorang korban karakternya yang berkompromi terhadap kebohongan.

7. Menghilangkan detail cerita
Wanita bercerita panjang lebar namun tidak menyertakan detail-detailnya. Seringkali dengan bahasa tubuh yang gugup.


8. Mengaku tak pernah memikirkan EX
Dengan tegas wanita menolak ia masih mengingat bekas kekasihnya. Wanita itu berbohong. Setiap wanita pasti pernah mengenang kehilangan cinta, meskipun hubungan yang sedang dijalani bahagia.

9. Lelaki perlu dengarkan kata hati
Lelaki perlu mendengarkan naluri bila berpikir ada sesuatu yang mencurigakan. Lebih baik tanyakan pada wanita untuk menghindari curiga. Namun, jika lelaki masih merasa sesuatu tidak kena setelah mendengar penjelasan dari pihak wanita, kemungkinan besar memang ada sesuatu yang terjadi.


p/s : komen anda bagaimana?