Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

Blogger sebagai Kerjaya?



Aku tersedak jugak sebenarnya selepas membaca profile si Khai nie. Sape Khai? Dia adalah antara pengelola web yang popular nie:

Kenapa aku tersedak? Dia menghabiskan kebanyakan hari dia mengadap komputer, 3/4 dari 24 jam beliau mengadap lappy kesayangan, dan paling mengejutkan.. umur beliau baru berumur 21 tahun!! woo~~!!! Langkah yang agak berani bagi aku, namun dia punya earning menggunakan ads memang banyak, tapi pikir punya pikir, sejauh mana mamat nie akan pergi?

Ramai gak blogger yang x suka mamat nie disebabkan ayat dia, dan entry yang cam hampeh, dan ada gak yang pedajal dia dengan 'melibas'!! Papepun dia memang bernasib baik kerana dapat bertahan dan popular sampai sekarang.. Namun sejauh mana ya? Kerana dunia blogging semakin lama semakin sengit, tidak seperti 2-3 tahun dahulu.



P/s : Aku sejujurnya x seberani macam mamat nie, dan respek sama dia kerana berani menjadikan blooging sebagai kerjaya. Tapi.. andai dunia berblogging diabaikan, dan keluar dunia baru. apa dia akan buat? Sambung study..? ntah~~ Dan andai kereta mati tengah jalan atau ada masalah besar, siapa mau tolong? Pembaca blog yang entah dari mana? Sosial penting juga kawan..

- Ini hanya pendapat peribadi.. dan aku hanya start berblogging selama 3-4 bulan. x layak mengutuk beliau yang telah lama berblogging, namun memberi kritikan itu adalah hak individu. Sekian