Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

U - Turn?






Dah lama x update blog psal kisah peribadi kan?
Dimana aku skrg?

Dulu cita2 aku tinggi
Nak meniaga tu, meniaga nie
Jadi tu, jadi nie
Kalau boleh semua nak bolot

Realitinya
Setelah 3 bulan aku mencuba
Aku baru sedar dunia nie luas
X macam yang kita angan2
X macam dalam kertas kerja dia punya flow

Parents dah bnyak kali membebel sbb aku nmpak mcm buang masa
Ya - buat bisness mmg masuk duit
Tapi x konsisten
Kdg2 beribu..kadang2 seratus pun susah
Lagi2 dengan orang yang baru nak masuk macam aku

Nak dijadikan cerita - kawan aku call
Dia ckap ada interview untuk jwatan agro
Aku aim mmg xnak pergi - tp aku hantar je resume untuk sedapkan hati kawan aku

1 Minggu lepas tu kolej nie call sruh dtg interview
Aku tkejut - cepat sngat call
Aku bgtau kak aku - dan aku mention xnak pergi
Aku kena marah - di katanya aku bodoh
Terus dia call mak aku - bgtau aku xnak pg interview
Mmg kna basuh kaw2

Dan aku masih bkeras xnak pergi wlaupun didesak
Masa tu aku dah labur dalam 6 ribu untuk buat projek cendawan
Sbb tu sayang nak pg - (budget dapat je klau p kan)
Bnyak lagi suntikan modal diperlukan untuk projek cendawan nie
Yang nie pun dah hbis dlm 6k - beli mesin, timbun tanah - beli alat2 mentah


So aku letakkan syarat
Mengada2 skit syarat
Aku mintak satu set pkaian lengkap untuk temuduga - disponsor
So dpt baju, suar, kasut free.. haha
GOM

Aku p interview - buat habis baik

Alhamdullah.. dapat

So far not bad
Wlaupun agak stres sbb aku sorang lect agro
tapi lama2 ok r
Nanti geng2 aku akn masuk bantu aku
hopefully
Kos baru diperkenalkan - dan lecture first dalam pengkhususan bidang tu
Pham2 ar.. nota kena buat sndrik
Rujuk senior lect pun xde
Dan my 1st experience job - 1st experience ngajar

Hopefully i will survive


Menjaga 70 pelajar diploma
Menyeronokkan jugak

Aku x anggap diorang student - tp lebih kepada kawan
Ajar tetap ajar
Tp pndekatan tu lain ah

Yang paling best bila jd lect nie
Bila tgk student prempuan mkan aiskrim
Eh - satu je ke?
Pap - lepas tu dtg ah sbijik lg aiskrim
Nah sir - Saya belanja
haha

Plajar lelaki
Masa minum2 ~ Eh, xde yang nak belanja ke?
Xpe2, bak kami bayar

Haha pau budak2
Boleh dilakukan tp x selalu diamalkan


Chow~

Bnyak benda nak kena pikir sekarang
aku dah tua
bukan budak2 mcm dulu lagi

Salam

OooOO
~Chow~
Salam