Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

Cerita Tengah Malam


Dah lama aku x update blog.. dan lagi dah lama aku x update blog pkai celcom berukband yang linenya mcm lahanat.. Lau bukan sbb spupu aku buat kerja kurang bijak, ambik bas kul 10 malam  dari penang, dan smpai kul 3-4 pagi kat kb, xde ah aku berjaga smpai lewat mlm cmnie.. lau x ingt takut2 nnti dia kena pau , xde ah aku berjaga. Baik ke aku? Hah

Owh.. sambil2 tnggu Argentina lwan untk Copa Amerika jugak sbenarnya


Kata2 Hikmah

-Aku xde duit nie-
Percaya x dengan kata2 nie? aku dapat makan free 2 hari tnpa perlu bayar apa2?
 Korang kena percaya sbb benda nie mmg berlaku.
Benda nie berlaku 3-4 ari lepas masa aku ke kampus.. Mmg aku ke kampus aku aim nak siapkan sdikit urusan, dan terlupa nak bwak duit. Tgk2 ada mmber aku plak ada. Dia ajak makan dan mnum, aku ckap xde duit ah. Pap! dia blanja mkan malam. Esoknya kwan yang lain plak ajak mkan. ckap xde duit, dia blanja plak. Yang sorang lg ajak p lepak kb, teman dia wat cari brg, aku ckap xde wit gak.. Dpt mkan free ag..
Untung kata2 aku xde duit nie
-Sesetengah orang malu nak cakap - takut jatuh martabat?-


Bersih Oh Bersih

Bosan ah dengan benda nie.. Bukak link di fb 2-3 ari lepas smua psal benda nie je
Majoriti kwan2 aku nmpak cam sokong BERSIH
Tapi ada gak sgelintir post link mcm menentang BERSIH
Aku?
Aku mmg sokong Bersih
Tapi aku x sokong 100% orang yang salahkan polis
Kenapa?
Mcm sial jugak ah lau nak kata polis kejam.. polis jahat. Dah mmg tugas mereka
Kalau korang di tempat polis tu, cuba korang pikir:
1- Kompem2 diberi arahan untuk suraikan penunjuk perasaan. Nk x nak korang kena buat. Itu kerja korang
2- Korang di baling dengan plastik air la, caci maki la, dan diorang mara ke arah anda, anda nak buat apa? Diam? Manusia ttp manusia, perasaan marah tu tetap ada.paling2 kalau akujd polis aku nak sepak salah sorang dari mereka nak lepaskan geram.
3- X psal2 sbb BERSIH nie korang kena kerja lebih msa, dari pagi hari lagi, dan yang buat sekatan jalan raya lagi harok kerja.. X ke stress cmtu?

Kalau aku jadi polis tu? Aku mmg aim penunjuk perasaan. xde ah smpai mencederakan, tp sekurang2 sepak sbijik pun jadi ah.. nak rehat, tp x psal2 kena kerja.


Bersih Lagi - Gagal ke?

Aku tgk tv astro awani dan RTM  awal2 pagi, dlm kul 8-9 pagi. diorang ckp xde mcm kemunculan penunjuk perasaan. Pastu aku kuar kb lepak denga sepupu aku.
Malam tu tgk Red Warrior lawan Pelita Jaya - Bersih dah hilang dari ingatan
Esoknya aku baca Kosmo dan berita Harian
KOsmo cakap - hanya 6000
Berita Harian cakap.. klau x silap Hampir 20000
mana satu nak percaya? aku x peduli

Tapi aku paling peduli dengan statement Berita Harian
Peniaga Rugi RM100 Juta sebab BERSIH
diorang nak mohong budak tadika ke smpai 100 juta?
Pemberita tu sekolah darjah brapa?
dah kompem2 gerai x dibuka, modal x rugi, profit yang rugi.
Xkan ah untung bersih 1 hari RM100 juta kot~~~ Lu pkirla sndiri

Bersih Gagal ke?
Bagi aku x gagal - kalau dikatakan x capai target nak cecah 300,000
cher try jgn buat sekatan jalan raya dan tangkapan.
300,000 bukan susah untuk capai.
aku rasa lebih yang sampai



~Adios~

Suara Rakyat suara Rakyat jugak
Tapi jgn terlampau bersuara tanpa berfikir
Ingat 13 Mei?
Nak berulang?

Kawalan tetap kena ada.
Bersuara didalam kawalan.

Jangan sampai terlampau berani bersuara jadi amalan
Sampai muncul 100 orang macam lahanat yang create lagu Negarakuku.
Itu bahaya


Isu terbaru
-Hiburan Diharamkan di Kedah masa Bulan Ramadhan-
Aku nak tengok ketegasan PAS Kedah dalam hal nie.
Pas Kelantan dah mahir.. Kedah? Good Luck
:D