Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

Hang pon aku dulu2


Bosan2 terbangun awal di pagi hari
Tiba2 nak cerita psal handphone

Nie haa handphone pertama aku
Aku dapat free dari bf akak aku - yang skrg da jadi abg ipar aku
Dah dia nak ngayat kak aku, kna r ngayat aku dulu.
Dulu handphone nie mahal wei~ masa mula2 kuar dulu, cecah 3-4 ratus jugak
3-4 ratus dulu besar nilainya.. xcam skrg
dulu aku ingat 1 SMS pun 30 sen sekeping
Maxis paling famous masa tu
Antara handphone terawal kuar
Handphone nie aku xtau letak mane bila aku pkai hp baru



Handphone kedua?
Nah!
Aku memand demand masa tu.. aku beli dalam RM 700+
guna duit sndrik.. 5 tahun dulu
bising mak aku.. membazir katanya. memang membazir pun
Aku suka handphone nie sbb ada kamera (VGA je pun)
Lagi satu ada cm lampu disko kat tepi dia - kelip2 ikut music. jakunnya aku
tapi button dia best.. nak lyan sms 5 org srentk pun sempat..
Nampak cikai.. tp function dia lengkap
Skrg jual Rm200 pun xde spe nak.. haha
Handphone nie kena curik msa kat asrama dulu.. sadis


Handphone ke 3


mula berjinak2 dengan SE
Hnadphone nie aku beli pau duit family aku. Dlam 600 jugak kot harga dia.
guna ayat sedih hp kena pau, da xde hp.. dpt ah simpati mereka..
hp nie still ada smpai skrg..
tp rosak sebab kena air hujan bnyak kali
aku puas hati pkai yang nie.. simple, kecik tp padat
Skrg ada dlm almari bilik aku.. nak jual x laku
nak buang nostalgia.. simpan je ah



Handhpne ke 4
handphone hitam putih- akak aku bagi coz hp sblum nie rosak
lgpun dia tukar hp gak
aku cari gmbo pun x jumpa kt goole..
tp hndphone nie aku pkai 3-4 bulan je
plg aku x suka hp nie- leh simpan skit no phone
smpai stu tahap aku kena buang berpuluh2 no kwan lama aku
sbb nak bg space untuk no baru lain
haih.. nyesal x salin dulu kat buku.. xpkir pnjg aku



handphone ke 5


Dah 1 thun kot aku pkai hp nie
msa nk crik hp, aku aim yg kamera lawa, dan leh smpn seribu no phone
hp nie ada ciri2 tu.. lagi2 ada function slide bila nak ambk gmbo
nmpak pelik.. dan aku sukke~ haha
xmhal pun.. dlm 500 ratus aku beli dulu.
skrg stiill pkai, tp skrin da retak coz jatuh btul2 atas batu
xtau ah bila aku nk tukar yg lain..



NO PHONE?
aku msa 1st pkai no celcom
0199190949
2nd maxis
0172507136
3rd celcom balik - upax
014-817435X

2 no first tu da x valid dah..
Aku pkai no yg last je skrg..



hanphone idaman?
klau de duit lbh aku angkut trus hndphone nie..


sngat2 menarik dan ada tarikan unik
aku try nak dptkn dlm thun nie.. klau mmpu r~
x mmpu gak tgk org pkai je ah