Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

Akak kedai makan kalut - Aku x puas hati

Bukan sekali aku kena.. berkali2!
Lokasi - kedai makan bwah pntai timur kat Taman Bendahara
Apa cerita?
Hari nie aku p mkan dgn member kat sana..
Panggil order makan..
Ok dik.. nak mkan apa? Nasi paprik nasik pataya nasi goreng tut2 tut2 dia nak bgtau smua menu
Owh2~ bnyak benda leh di order sine.. bak nasi ayam ah kak. leh?
Boleh2 - dia jwab

Air apa plak dik?
Ada air apple, air carrot, air orange.. dia sbut smua air mahal2
Order air batu kosong ye kak- aku bgtau2
ya2.. kalut sngguh akak tu

Then tnggu dlm 10 mnit
Nasi ayam aku smpai - tapi ayamnya.. adeh~!
Aku tnya - nape ayam x dipotong kecil2? dia ckap xleh nnti x sedap
Nape x diketuk2 bg senang cubit mcm nasi ayam lain?
Dia ckap dah ketuk -yeke dah ketuk? pdhal kras mcm batu
Msa aku lepak smalam dgn tokey dia, ayam ketuk elok je..
ke dia xreti buat? yg smalam tokey dia buat
mentang2 tokey dia xde.. wat kerja smbil lewa je ya
Air plak aku mntak air batu kosong dia wat mai air suam. Pnas2 mtahari dpt air suam. haiiyaa 


Dah lama aku xpuas hati dgn prestasi akak nie
Bnyak kali terkena

1- Aritu mmber aku nak blanja.. Suh dia kira smua. kira2 kuar angka besar. dia kira  lagi sekali kuar angka 
     lain.. Pap! dia tolak kalkulator ketepi, dan dia sruh kira asing2.. coz dia ckap kalkulator rosak. adeh~!
    dalam hati aku apa kejadahnya plak kalkulator rosak.. kamu yang silap tekan wei!  Aku byar jela dgn x 
    puas hati.. mmber aku plak sengih2 ckap aku xde rezeki dibelanja.

2- Order lain dapat lain.. Aku order meehun sup, dpat mee sup, Aku order nasi goreng ayam, dia wat mai
     nasik ayam.. mrah wei.. tp aku mkan je ah.. xdela mlenting dpan dia, tp msa dia ltak tu aku komplen je
    ah.. lenkali jgn kalut sngt.. 

Bagi aku akak tu baik.. tapi dia ada satu sindrom.. pernah dengar sindrom nie?



Easy to get panic!



Nasib baik la suasana kat kedai tu best
kedai terbuka dan rmai org lalu lalang
lau x dah lma aku blah
haih