Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

Kisah menyanyat hati di library..

Menyanyat hati - betul ke aku eja?
Papepun aku ingin bercerita sedikit ..
Ptg tadi aku ke library mencari rujukan unutk Final Year Project..
Maka ada 2 situasi yang menarik..

Situasi pertama
Kesian aku melihat seorang mamat menaip satu satu button kat keyboard..
Menggunakan satu jari, dia menekan satu persatu disamping mencari dimana hurufnya..
Aku x dapat bygkan macam mana dia membuat asg yang berlambak2..
Kesian..
Salah siapa?
Pkir2 sendiri.. komputer dan kelajuan menaip amat penting sekarang,
dan andai anda mengambil masa terlalu lama untuk menaip perkataan
anda memang didalam masalah
dan stress menanti anda..
Latih2kan berchatting kerana itu membantu menaip dengan laju.
O yeah~

anda laju menaip?
Try kelajuan anda disini

Uji Kelajuan Menaip



Situasi kedua..
Minah busuk dan kumbang budget hensem
Situasinya-
Aku menggunakan komputer dihujung library - bagi mencari buku - OPAC
tinggalkan komputer sebentar dan ke rak buku bagi mengambil buku.
Aku meletakkan buku diatas kerusi, dan sebikik buku kat keybord - tanda ada org guna
x lama pun- dalam 2-3 minit aku datang balik
tengok2 ada kumbang dan bunga bercanda..
itu aku x ksah sangat..
aku kisah bila dia duduk atas buku yang ditanda- semacam pelapik bontot pulak.
Sambil dia duduk, dia berbunga2 dengan makwe dia..
~~Wallawei~~
Hotnya korang berdua..
Tahun 1 @ 2 budak tu..
Aku dengan selambanyanya - pergi cakap..
'sedap ke duduk atas buku?'
Tersengih2 dia..


Moral of the story? Pkir sendiri..

pstt:-- Mak aku pantang kalau anak dia langkah-pijak-dan duduk atas buku.. x hormat ilmu