Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

Tips Peperiksaan - Taktik meniru!! =.='


Taktik Minor
Care ni care paling busuk la, care peniru amatur iaitu jeling kertas jawapan member. Dapat pulak member sekepala, perghh! Kertas jawapan tu kalau boleh letak atas meja member sebelah, dah letak dah. Biasanye care ni untuk soalan objektif la. Kalau bertulis tu susah sikit la, dan susah banyak kalau sape nak tiru aku sebab tulisan aku sangat lah kecil..besar sikit dari hama jep. Ok tu tipu!



Taktik Tersengaja

"Oopss! Sory kertas jawapan saye jatuh pulak atas lantai"
"Owh, takpe biar saye kutipkan", kata orang meja sebelah.

Tettttttt! L A M E !
Taktik yang boring. Hahahaha. Tapi its still work I think.
Kejap lagi tu jatuh balik semula tu, percaye la cakap aku.

Taktik Songkok
Hah, ini mungkin berita baik untuk kanak2 lelaki di luar sane, haha. Yelah, dah korang yang pakai songkok kan. I mean for Muslim, kalau yang non-Muslim tu sorry darla...nanti ape alasan korang nak bagi kalau cikgu tanye nape ade songkok atas meja korang. Konsep 1 Malaysia mungkin. Macam mane taktik ini dijayakan?
Korang ingat tak lagi "buku penguat memori"? Buku die kecik2 jep, memang muat lah masuk dalam songkok. Aku terkejut abis bila tengok budak2 laki gunapakai care ni.
Carenye...
1. Amik buku penguat memori. Kalau paper sejarah, amik la buku Sejarah
2. Amik 1 songkok. Korang sorang jep, satu songkok suda. Nanti cikgu musykil pulak
3. Letakkan buku kat dalam songkok.
4. Anda bersedia untuk meniru!
Bila rase nak meniru, angkat la songkok 90 darjah dan berpura2 seperti anda bermain2 dengan songkok tersebut. Padahal kau buat kerja haram!

Taktik "Our Code"
yang ni pulak biasenye untuk soalan objektif jugak la. Sebelum masuk exam tu, masing2 dah deal dulu.
Kalau jawapan A, sentuh dahi
Kalau jawapan B, sentuh hidung
Kalau jawapan C, sentuh mulut
Kalau jawapan D, sentuh dagu
Habis tu kalau tibe2 ade jawapan E, korang nak buat camne? Hah, pandai2 le nak idup. tak dapek den nak nolongnye eh..
Taktik ni ramai cikgu dah dapat detect, berjaye mase zaman2 kami jep. HAHAHAHA~


Taktik Kotor
Ye aku tahu, yang lain tu kotor dan haram jugak. Tapi yang satu ni lagi la kotor..sangat kotor lagi haram lagi berdosa. Meniru tu satu dah dosa tapi buat pulak gaye gini lagi lah tambah dosa.
Sebelum masuk exam, ramai yang berpusu2 ke toilet nak uruskan bussiness masing2. yelah, kang mase debor nak jawab tu, mase tu lah tibe2 nak memerut, mase tu lah rase nak cingcing nye..masalah2. Bagos la ade niat macam ni, semoga dapat jawab exam dengan suksesnye!
yang tak bagos bile ade kanak2 yang bawak masuk buku dalam toilet. ????
Tadaa! Inilah carenye... bukak buku tu, bagi terbelah dua gitu, then sangkut kat paip bawah sinki. Siap! Nanti mase exam tak taw nak jawab, buat2 lah excuse nak pi toilet. hoho. Dosa taw x! Tak hormat ilmu. Aku tak pernah buat sebab rase bersalah sangat tapi aku pernah cek bawah sinki, berderet buku! Tapi yang anehnye semua buku senior..budak f3, f4 dan f5. Adik2 junior mane?? Haha..suci lagi kot.


Taktik Pemadam
"Pinjam pemadam?"
"Nah"
Hambik kau, lengkap semua jawapan kat atas pemadam tu!
Dulu2 kan pemadam macam2 pesen, ade besor ade kecik. Mase tu takde lagi pemadam kaler itam macam sekarang, semua putih, licin, bersih! Memang paling tepat nak tulis jawapan.
Mak aku penah belikan pemadam Mashimaro yang beso. Bila aku cakap beso, memang beso ok. Ade lah beso tapak tangan (tak termasuk region jari ok). So, paham2 la kalau pemadam dah beso gitu. Ehem2...nak pinjam pemadam saye tak?? hihi..sory mak! org salah guna..wuu

Taktik Berani Mati
Macam biase deal mesti la sebelum exam kan. Dah deal siap2, kalau aku tak taw, aku tiru kau n vice versa. Aku senang jep, kalau rase nak tiru aku..aku direct.
Tibe2 orang depan ketuk2 meja, tunjuk soalan yang dia tak dapat buat, bertulis . Tengok kertas sendiri, owh dah siap rupenye. Nah, amik ketas aku. Straight jep aku bagi, pucat muka member. Takde la aku nak buat2 terjatuh ke ape ke. Kalau nak amik terus, jangan kacau aku nak jawab soalan seterusnye. Ini sape yang cukup berani jep, sebab terlalu obvious...nanti kalau penjage peperiksaan nampak macam mane?
Habis la korang...hoho


Taktik Phone
Ahh korang,, ada phone canggih2 tp xnak guna.. ambik je gambar note yang susah dihafal, then lau soklan tu kuar, pegi toilet baca nota tu dlam phone.. Nak ag best? SMS kawan je tnya jwapan, yg pentig jgn serahkan phone lau dminta sbelum exam.. hua3



Ade banyak lagi care meniru, ade yang jumpe kat toilet. Ade yang letak buku bawah meja, tepi meja..atas meja pun ade! Ade pulak yang bawak toyol, tulis kecik atas ketas..selit la lam pencil case ke ape..tulah toyol namenye, bukan kanak2 kecil kaler ijo tu ok. Ade jugak aku dengar budak2 pompuan tulis kat tudung, yang side dalam tu la...takpun kat kain. Perf! sangguo korang conteng pakaian sendiri..mak tak tanye ke cik kak nape ade tulisan sane sini??

Ish ade banyak lah lagi dan lagi dan lagi..tapi tak kira lah betapa banyaknye, sebanyak2 korang punye care..banyak jugak lah D O S A yang korang dapat. Tak bagos.
Entry ni bukan bertujuan nak didik orang kat luar sane meniru dengan lebih efficient, tak!
Entry ni bertujuan semoga ade cikgu2 dan lecturer2 bace, dan korang tak dapat meniru lagi! HAHAHAHAHAHA...

<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->

p/s : Entry nie diciplak dari sorang member dengan izin.. haha korang nyer cara mniru cmner ya?
<!--[endif]-->