Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

Puasa dulu dan sekarang

Dulu dan sekarang..
- Dulu aku puasa sahur x pernah miss, sentiasa dikejutkan untuk bersahur oleh parents aku.Makanan sentiasa panas2, dan aku akan dimarah andai x sahur. huk2..
- Sekarang sahur sentiasa miss, dalam sebulan x sampai 5-6x je aku sahur. Kenapa? Lau sahur pun tiada apa nak dimakan, aku lagi prefer makan jam 2 pagi dan terus tidur sampai subuh.Kehidupan asrama

-Dulu aku puasa sentiasa cukup..xpernah miss start dari darjah 3 sampai aku kenal perkataan musafir.
-Sekarang bukan selalu miss, tapi selalu bermusafir, keluar kesana sini, kadang2 berbukak, kadang2 x.. X salah, musafir kan? Haha

- Dulu aku xpernah miss solat tarawih, surau depan rumah jerk. Parents aku akan pastikan semua family pergi semayang tarawih.
- Sekarang dah besar, kadang-kadang pergi tarawih kadang2 x. Kenapa? Masjid jauh dan kadang2 terlebih makan. Tapi itu alasan x kukuh.. kan?

- Dulu aku berbuka mesti nak ada agar2 setiap kali berbukak. Paling teruk dalam 3 ari, salah satu ari mesti ada agar2, paling best agar2 merah.
- Sekarang susah nak cari benda tu, lau ada pun x sedap, tawar. x sesedap dirumh. owh~~!! agar2.. aku suka!

-Dulu kalau puasa, dilarang sama sekali tengok tv, dengar radio. Kurus puasa- cakap mak aku. apa aku buat? baca komik je laa.
- Sekarang? Online 24 jam, Tv pun dah x dilayan, lagu 24 jam. Owhh. berbezanya dulu dan sekarang.

-Dulu selalu berbuka puasa bersama family.
-Sekarang parent aku berbuka puasa 2 orang, kadang2 ada anak cucu. Aku sedih, dah lama x berbukak puasa sama2 dengan smua adik beradik dan keluarga. Teramat lama.


p/s :Sedih la plak lpas buat entry nie, kena balik umah nie.. isyk2.. papepun selamat berpuasa!