Tune Talk Tone Excell

Tune Talk Tone Excell

Bila mahasiswa dipenjara..

KUALA TERENGGANU: Seorang graduan universiti yang mengaku bersalah membuang mayat bayi lelaki yang dilahirkannya selepas terlanjur dengan seorang lelaki dijatuhkan hukuman penjara 12 bulan oleh Mahkamah Majistret di sini, pagi tadi.

Tertuduh, Zarina Sulaiman, 21, dilihat menangis ketika mendengar pembelaan dan hukuman dijatuhkan Majistret, Wan Nor Aklima Wan Salleh.

Source : Berita Harian..



P/s: Aku mula mengenali tentang perhubungan luar nikah semenjak berada di sekolah menengah..
Sekolah menengah : Seniorku ditangkap basah - dibuang sekolah..
Matrikulasi : Ramai pasangan yang kantoi beromance, lagi2 masa study week.
Hukuman? Diberi amaran dan dipanggil ibu bapa untuk sesi motivasi.
Universiti : Kes terpencil, kantoi cium dll.. Alhamdullah, tak berat u aku nie..


Papepun, aku ingin tanya disini, kenapa sampai baru nak lahirkan anak baru nak dihukum? Baru nak dibuat laporan polis? Kebanyakan IPT dan sekolah2 ingin menjaga nama dengan menyenyapkan kes seperti ini.. Perbincangan dan penyelesaian antara pasangan keluarga biasa dilakukan. Kenapa tidak diserahkan kepada polis? Ya.. Memang nama dan imej pusat pengajian akan tercalar, namun bagi aku, pusat pengajian seperti ini adalah lebih tegas, dan remaja akan berfikir dua kali sebelum melakukan seperti ini.. Kerana bagi aku.. semua IPT sama, keadaan iman, keadaan suasana dan ktegasan pentadbiran yang mencorakkan segalanya..


P/s : Ada member lama pernah bertanyakan dimana mahu mendapatkan ubat mengugurkan anak. Berderau darah aku, dan sumpah aku xtau benda2 macam nie. 1001 ragam manusia.

ada kisah seperti ini? kongsi jom~~